CGML -- kompletní popis | ||
---|---|---|
Předcházející | Další |
Jednotlivé hry se svým průběhem značně liší. Tato kapitola shrnuje jednotlivé hry a způsob jejich hraní.
Mám původí barvu?
ANO -- je původní barva netrumfová a šly už trumfy?
ANO -- dát libovolnou v původní barvě -- KONEC.
NE -- mám vyšší, než zatím nejvyšší v původní barvě?
ANO -- dát vyšší -- KONEC.
NE -- dát libovolnou v původní barvě -- KONEC.
NE -- mám trumfy?
ANO -- mám vyšší trumf než zatím nejvyšší?
ANO -- dát vyšší trumf -- KONEC.
NE -- dát libovolný trumf -- KONEC.
NE -- dát úplně libovolnou -- KONEC.
Superhrací server --> hráč nebo bot
<cgml version="1.0"> <licite type="ask">100</licite> </cgml>
Identifikace zprávy, pomocí které Superhrací server žádá hráče nebo bota o licitaci hry. Atribut type s hodnotou ask doplňuje identifikaci zprávy. Hodnota uvnitř tagu je nepovinná. Pokud není uvedena, musí hráč nabídnout hru, kterou chce vylicitovat. Pokud je uvedena, obsahuje aktuální stav licitace a dotazovaný hráč může odpovědět pouze YES (ano, mám) nebo NO (ne, nemám). Viz Licitace -- nabídka hry.
Hráč nebo bot --> Superhrací server
<cgml version="1.0"> <licite type="answer">100|YES|NO</licite> </cgml>
Identifikace zprávy, pomocí které hráč nebo bot oznamuje Superhracímu serveru svoji licitovanou hru. Atribut type s hodnotou answer doplňuje identifikaci zprávy. Hodnota uvnitř tagu označuje licitovanou hru, např 100. Pokud byl v žádosti od Superhracího serveru uveden neprázdný tag <licite>, může hráč odpovědět pouze YES (ano, mám tuto hru) nebo NO (ne, nemám tuto hru).
Superhrací server --> hráč nebo bot
<cgml version="1.0"> <licite type="info "playerid="6533">100</licite> </cgml>
Identifikace zprávy, pomocí které Superhrací server předává hráči nebo botovi informace o průběhu licitace. Atribut type s hodnotou info doplňuje identifikaci zprávy. Atribut playerid identifikuje hráče nebo bota, který danou hru vylicitoval. Uvnitř tagu je označení právě licitované hry.
Superhrací server --> hráč nebo bot
<cgml version="1.0"> <licite type="result" playerid="6533">100</licite> </cgml>
Identifikace zprávy, pomocí které Superhrací server oznamuje hráči nebo botovi vylicitovanou hru. Atribut type s hodnotou result doplňuje identifikaci zprávy. Atribut playerid identifikuje hráče, který hru vylicitoval a který následně obdrží talon. Uvnitř tagu je označení vylicitované hry.
Superhrací server --> hráč nebo bot
<cgml version="1.0"> <dial type="cards" from "talon" to="hand"> <card>...</card> <card>...</card> </dial> </cgml>
Identifikace zprávy, pomocí které Superhrací server předává hráči nebo botovi karty z talonu. Atribut type s hodnotou cards doplňuje identifikaci zprávy. Atribut from s hodnotou talon znamená, že se karty vezmou z talonu. Atribut to s hodnotou hand znamená, že karty se dají do ruky. V podstatě se jedná o normální rozdání karet, v tomto případě přesně dvou.
Identifikační kód rozdávané karty.
Hráč nebo bot --> superhrací server
<cgml version="1.0"> <playcard type="cards" from="hand" to="talon"> <card>...</card> <card>...</card> </playcard> </cgml>
Identifikace zprávy, pomocí které hráč nebo bot zahraje jednou nebo více svojími kartami. Atribut type s hodnotou cards doplňuje identifikaci zprávy. Atribut from s hodnotou hand specifikuje, odkud se karty vezmou, v tomto případě z ruky. Atribut to s hodnotou talon určuje, kam se karty položí, v tomto případě na stůl do talonu.
Identifikační kód zahrané karty.
Superhrací server --> hráč nebo bot
<cgml version="1.0"> <playcard type="info" playerid="6533" ...> <card></card> <card></card> </playcard> </cgml>
Identifikace zprávy, pomocí které Superhrací server informuje ostatní hráče nebo boty o průběhu odhazování talonu. Atribut type s hodnotou info doplňuje identifikaci zprávy. Atribut playerid identifikuje hráče nebo bota, který talon odhodil.
Prázdný tag. Jejich počet je vždy 2, protože talon vždy obshuje právě 2 karty.
Superhrací server --> hráč nebo bot
<cgml version="1.0"> <gametype type="ask"> <licite>100</licite> </gametype> </cgml>
Identifikace zprávy, pomocí které se Superhrací server ptá hráče nebo bota, jenž vylicitoval hru, na dodatečné informace o hře, v tomto případě na barvu trumfů. Atribut type s hodnotou ask doplňuje identifikaci zprávy.
Identifikace vylicitované hry.
Hráč nebo bot --> superhrací server
<cgml version="1.0"> <gametype type="answer"> <licite>100</licite> <trumf>G</trumf> </gametype> </cgml>
Identifikace zprávy, pomocí které hráč nebo bot oznamuje Superhracímu serveru barvu trumfů. Atribut type s hodnotou answer doplňuje identifikaci zprávy.
Identifikace vylicitované hry. Hráč nebo bot může v této fázi ponechat vylicitovanou hru beze změny nebo ji může ještě zvýšit.
Nepovinný tag. Obsahuje barvu trumfů, pokud je v dané vylicitované hře potřeba. Pokud je navíc potřeba "strkací" barva, uvede se za dvojtečkou (<trumf>G:B</trumf> znamená, že trumfy jsou G a "strkací" barva je B).
Superhrací server --> hráč nebo bot
<cgml version="1.0"> <gametype type="info" playerid="6533"> <licite>100</licite> <trumf>G</trumf> </gametype> </cgml>
Identifikace zprávy, pomocí které Superhrací server oznamuje hráčům a botům dodatečné informace o hře, v tomto případě barvu trumfů. Atribut type s hodnotou info doplňuje identifikaci zprávy. Atribut playerid identifikuje hráče, který barvu trumfů stanovil.
Identifikace vylicitované hry po odhození talonu.
Barva trumfů. Pokud je navíc potřeba "strkací" barva, uvede se za dvojtečkou (<trumf>G:B</trumf> znamená, že trumfy jsou G a "strkací" barva je B).
Superhrací server --> hráč nebo bot
<cgml version="1.0"> <flek type="ask">1</flek> </cgml>
Identifikace zprávy, pomocí které Superhrací server dává hráči nebo botovi možnost flekovat hru. Atribut type s hodnotou ask doplňuje identifikaci zprávy. Uvnitř tagu je uvedena aktuální úroveň flekování. Je zde povolena dvojtečková notace (viz dále).
Hráč nebo bot --> superhrací server
<cgml version="1.0"> <flek type="answer">1:1</flek> </cgml>
Identifikace zprávy, pomocí které hráč nebo bot oznamuje Superhracímu serveru svoji úroveň flekování. Atribut type s hodnotou answer doplňuje identifikaci zprávy. Uvnitř tagu je uvedena úroveň flekování, kterou oznamuje hráč nebo bot. Může buď zůstat stejná, jako nabídl Superhrací server, nebo se může zvýšit.
Dvojtečka a hodnota za ní jsou nepovinné (tzv. dvojtečková notace). Použijí se pouze u her se Sedmou, kdy je tímto způsobem možno flekovat hru proti.
Superhrací server --> hráč nebo bot
<cgml version="1.0"> <flek type="info" playerid="6533">4</flek> </cgml>
Identifikace zprávy, pomocí které Superhrací server oznamuje hráčům a botům aktuální informace a průběhu flekování. Atribut type s hodnotou info doplňuje identifikaci zprávy. Atribut playerid identifikuje hráče, který flekuje. Uvnitř tagu je uvedena aktuální úroveň flekování. Je zde povolena dvojtečková notace.
Superhrací server --> hráč nebo bot
<cgml version="1.0"> <gametype type="info" playerid="6533"> <licite>100</licite> <trumf>G</trumf> <flek>4</flek> </gametype> </cgml>
Identifikace zprávy, pomocí které Superhrací server shrnuje parametry hry, která se bude hrát. Atribut type s hodnotou info doplňuje identifikaci zprávy. Atribut playerid identifikuje hráče, který vyhrál licitaci.
Označení vylicitované hry.
Barva trumfů. Pokud je navíc potřeba "strkací" barva, uvede se za dvojtečkou (<trumf>G:B</trumf> znamená, že trumfy jsou G a "strkací" barva je B).
Konečná úroveň flekování. Je zde povolena dvojtečková notace.
Superhrací server --> hráč nebo bot
<cgml version="1.0"> <playcard type="ask"></playcard> </cgml>
Identifikace zprávy, pomocí které Superhrací server žádá hráče nebo bota o kartu do hry. Atribut type s hodnotou ask doplňuje identifikaci zprávy.
Hráč nebo bot --> Superhrací server
<cgml version="1.0"> <playcard type="cards" from="hand" to="desk"> <card>...</card> </playcard> </cgml>
Identifikace zprávy, pomocí které hráč nebo bot zahraje svoji kartu. Atribut type s hodnotou cards doplňuje identifikaci zprávy. Další atributy v uvedeném pořadí říkají, že se hraje z ruky (from="hand") na stůl na hlavní hromadu (to="desk").
Identifikace zahrané karty. Hráč nebo bot může zahrát najednou všechny zbývající karty z ruky. Tímto způsobem dá najevo, že má zbytek hry ložený.
Superhrací server --> hráč nebo bot
<cgml version="1.0"> <playcard type="info" from="hand" to="desk" playerid="6533"> <card>...</card> </playcard> </cgml>
Identifikace zprávy, pomocí které Superhrací server informuje ostatní hráče nebo boty o právě zahrané kartě. Atribut type s hodnotou info doplňuje identifikaci zprávy. Další atributy v uvedeném pořadí říkají, že se hraje z ruky (from="hand") na stůl na hlavní hromadu (to="desk"). Atribut playerid identifikuje hráče, který zahrál tuto kartu.
Identifikace zahrané karty.
Superhrací server --> hráč nebo bot
<cgml version="1.0"> <round number="1" playerid="6533"> <card>...</card> <card>...</card> <card>...</card> </round> </cgml>
Identifikace zprávy, pomocí které Superhrací server informuje ostatní hráče nebo boty o právě odehraném štychu. Atribut number v sobě nese číslo štychu. Atribut playerid identifikuje hráče, který štych získal.
Identifikace zahrané karty.
Superhrací server --> hráč nebo bot
<cgml version="1.0"> <result> <game>licitovany_marias</game> <licite>100</licite> <trumf>G</trumf> <flek>4</flek> <round number="1" playerid="6533"> <card>...</card> <card>...</card> <card>...</card> </round> <round number="2" playerid="1216"> <card>...</card> <card>...</card> <card>...</card> </round> . . . <round number="10" playerid="6533"> <card>...</card> <card>...</card> <card>...</card> </round> <winer playerid="6533"> <money type="get">100</money> </winer> <loser playerid="8678"> <money type="lost">50</money> </loser> <loser playerid="1216"> <money type="lost">50</money> </loser> </result> </cgml>
Identifikace zprávy, pomocí které Superhrací server informuje ostatní hráče nebo boty o výsledcích právě ukončené hry.
Název ukončené hry.
Typ vylicitované hry.
Barva trumfů, pokud byly použity. Pokud je navíc potřeba "strkací" barva, uvede se za dvojtečkou (<trumf>G:B</trumf> znamená, že trumfy jsou G a "strkací" barva je B).
Konečná úroveň flekování. Je zde povolena dvojtečková notace.
Seznam odehraných štychů. Bližší popis viz Štych -- informace.
Informace o vítězi ve hře. Atribut playerid identifikuje hráče, který vyhrál.
Informace o poražených ve hře. Atribut playerid identifikuje hráče, který prohrál.
Množství vyhraných (type="get") nebo prohraných (type="lost") peněz.
Předcházející | Domů | Další |
Rozdávání karet -- informace | Řídící zprávy |